Rodzaje treści w mediach społecznościowych
Marketing

Rodzaje treści w social mediach

Rodzaje treści w social mediach

Widujecie różne rodzaje treści w social mediach. Trafiają do waszych newsfeedów. Potem je czytacie, udostępniacie albo zapisujecie. Zastanawiacie się jakie to są treści? To transmisje w Internecie, wirtualna rzeczywistość w marketingu i webinar. Czasem jest ich tak dużo, że tracicie orientację w terenie! Pomogę się wam odnaleźć w dżungli pełnej treści. Przeczytajcie o ich rodzajach, przykładach i zaletach.

Rodzaje treści w social mediach
Rodzaje treści w social mediach

Transmisje w Internecie – rodzaje treści w mediach społecznościowych

Transmisje w Internecie, to inaczej relacje wydarzeń na żywo. Możecie pokazać na żywo koncert, galę rozdania nagród albo szkolenie. Transmisje pomogą wam nawet na zdanie relacji z całego dnia. Jednym słowem — są idealne do promocji różnych miejsc i ważnych wydarzeń!

Transmisje ogląda mnóstwo osób. Dlaczego? Zbierają komentarze, reakcje i polubienia. Sięgają po nie blogerzy, sławne osoby i trenerzy. Dlatego najpierw je wypróbujcie. Jeśli będą wam odpowiadać, to zacznijcie nagrywać je częściej. Są dostępne na Facebooku i Instagramie.

Przykłady – rodzaje treści w social mediach

Szkolenia 

Transmisjami możecie szkolić innych. To rozwiązanie dla osób, które mieszkają w odległych zakątkach Polski! Pogłębią swoją wiedzę bez wychodzenia z domu. Nie będą też stać w długich korkach, żeby dojechać na wykład albo zajęcia. Transmisje to rodzaje treści w mediach społecznościowych dla tych, którzy mieszkają daleko! Na przykład transmisje w internecie o biznesie nadaje Jakub B. Bączek:

LIVE: "Nowoczesny Lider. Jak nim być?"

Kim jest nowoczesny, świadomy lider? Jak nim być? Na te pytania odpowiem podczas LIVE już 10 maja o 20:00.Otrzymasz ode mnie konkretne narzędzia, poparte wieloletnim doświadczeniem oraz wiedzą z zakresu psychologii, treningu mentalnego czy neuronauki do wdrożenia w życie!

Opublikowany przez Jakub B. Bączek Piątek, 10 maja 2019

Promowanie usług w firmie

Są świetne na reklamę waszych usług. W transmisji przekażecie klientom ich cechy i zalety. Wzbudzicie zainteresowanie u osób, które wcześniej z nich nie korzystały. Pokażecie, że zależy wam na dobrych relacjach z klientami. Butter Cut (salon fryzjerski) przy użyciu transmisji na żywo w Internecie pokazuje, jak strzyże swoich klientów:

Ostatni klienci w piątek

Opublikowany przez Butter CUT Piątek, 1 lipca 2016

Relacje ważnego wydarzenia

Co nadacie żywo? Nadacie na żywo koncerty, gale rozdania nagród, szkolenia albo nowy produkt. Dosłownie każdy event! Z kolei wasi widzowie zobaczą, jak wygląda od środka. Uzyskają o nim więcej informacji, a wam uda się go wypromować. W skrócie: relacje na żywo to wspaniałe rodzaje treści w social mediach! Strona Transmisje na żywo publikuje live’y z różnych wydarzeń:

Transmisja z 22 Yach Film Festiwal w Onet.pl

Transmisja z 22 Yach Film Festiwal już w niedzielę.Więcej na http://yachfilm.org/Realizacja gali http://multistudio.tv/Transmisja dzięki http://liveview.pl/Onet.pl: http://muzyka.onet.pl/newsy/yach-film-2013-transmisja-gali-tylko-w-onecie/w4g2pZapraszamy!

Opublikowany przez Transmisje na żywo Wtorek, 3 grudnia 2013

Zalety – rodzaje treści w social mediach

  • Dzięki live video łatwo przekażecie najistotniejsze informacje
  • Szybko nawiążecie kontakt z osobami, które aktualnie oglądają live’a.
  • Transmisje na żywo to rodzaj treści, dzięki której zbudujecie trwałą i długofalową relację z klientami

Wirtualna rzeczywistość w marketingu – rodzaje treści w mediach społecznościowych

VR z angielskiego virtual reality — wirtualna rzeczywistość. Generuje ona sztuczne otoczenie. Do tego służą specjalne okulary VR. Zabiorą was do sztucznie wykreowanego świata. Mało tego wirtualna rzeczywistość angażuje słuchu i dotyku. Dlatego lepiej zapamiętacie informacje, które wam przekaże.

Wirtualna rzeczywistość w marketingu to nowość. Czerpią z niej największe marki na świecie i agencje reklamowe. Na Facebooku wstawicie  film 360 stopni albo obrazek trójwymiarowy.

Przykłady – rodzaje treści w social mediach

Posty 3D na Facebooku

Pamiętajcie, że klienci uwielbiają nowości. Zatem jakie rodzaje treści w social mediach będą dla nich atrakcyjne? Posty 3D na Facebooku! Są dopiero od roku, ale sięga po nie wiele marek. A więc wprowadźcie powiew świeżości do postów – trójwymiarowe obrazki produktu! Pokażecie klientom, jak wygląda wasz produkt. Przykładem może być trójwymiarowa papuga (od Lego):

SQUAAAARK! New 3D models on Facebook, you say? Yes please! 😍 Have a play by dragging the below around with your finger or mouse.

Opublikowany przez LEGO Wtorek, 20 lutego 2018

Kampanie

Marki coraz częściej korzystają z wirtualnej rzeczywistości. To krok milowy w marketingu. Są świetne do kampanii reklamowych. Dlatego postawcie na VR! Dlaczego? Klienci więcej przyswoją informacji o kampanii. Poznają jej historię i wątek. Samsung przygotował animację 360. Można się w niej wcielić w rolę astronauty. Opowiada historię generała Kuziory, który w 1976 roku dostał szansę na lot w kosmos:

Zalety – rodzaje treści w social mediach

  • Wirtualną rzeczywistością wzbudzicie zainteresowanie waszych klientów.
  • Wywołacie u nich emocje.
  • Będą mogli zapoznać się z wyglądem produktu

Webinar – rodzaje treści w mediach społecznościowych

Co to jest? Internetowe spotkanie w Internecie. Przez webinar zorganizujecie szkolenie dla słuchaczy. W skrócie: przekażecie im wiedzę bez wychodzenia z domu. Mogą oglądać wasze seminarium z każdego miejsca na świecie.

Dobry webinar zbiera mnóstwo widzów. Chętnie wrócą po więcej odcinków. Dlatego zadbajcie o merytorykę, czyli wiedzę ekspercką. Weźcie też pod uwagę dobrą kamerkę i mikrofon. Najważniejsze? Nie zapomnijcie o platformie do transmisji. W końcu seminarium to wartościowy rodzaj treści w mediach społecznościowych!

Zalety – rodzaje treści w social mediach

  • Przekażecie merytoryczną wiedzę za darmo albo odpłatnie
  • Zbudujecie grono słuchaczy, które wróci po kolejne seminarium
  • Wasi odbiorcy zaoszczędzą czas na dojazdy

Przykłady – rodzaje treści w social mediach

Szkolenie online

Czy szkolenia odbywają się online? Tak w Internecie! Firmy wymyślają ciekawe tematy pod szkolenia online – webinar. Sięgają po nie wszyscy, żeby uzupełniać wiedzę. To darmowe źródło informacji. Więc możecie wymyślić własny zestaw szkoleń! Przygotujcie temat, z którego jesteście ekspertami. Nie zapomnijcie o merytoryce. Potem zacznijcie transmitować. Dla widzów staniecie się wspaniałymi trenerami. Wrócą po więcej waszych szkoleń. Przykładem jest firma Sare Rybnika na Facebooku. Prowadziła darmowe szkolenie z marketing automation:

Webinar

Nowości

Lubicie słuchać o nowościach? Webinar jest świetny, żeby omawiać nowości! To świetne źródło informacji. W jednym nagraniu trener pokazuje wszystkie nowinki. Zapoznaje z aktualnymi trendami. Zatem wykorzystajcie go, żeby informować klientów o nowościach. Będzie dla nich idealnym źródłem wiedzy. Na przykład agencja Click Community omawia nowości o social mediach:

#NowościWSocialMedia

#NowościWSocialMediaWyczekiwana opcja w końcu jest dostępna 🔝 #LinkedIn umożliwia zarządzanie stronami z poziomu #Mobile ⬇

Opublikowany przez click community Poniedziałek, 11 marca 2019


Podsumowanie

Zapoznaliście się z rodzajami treści. Od was zależy, jakie posty zamieścicie w social mediach. Przy dobrej strategii pomogą wam zwiększyć zasięgi. Jeśli dopasujecie treść pod grupę docelową, to zwiększycie ruch na kanałach społecznościowych. Myślę, że rodzaje treści w social mediach nie mają przed wami tajemnic.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *